ZE ZÁŘIJOVÉHO JEDNÁNÍ ZASTUPITELSTVA
Zastupitelé města Svitavy na zářijovém jednání schválili mimo jiné navýšení městského rozpočtu na 985 milionů korun nebo pojmenování nové ulice ve Svitavách po partnerském městě – Perečínská.
Po prázdninách se zastupitelé města Svitavy sešli ke svému dalšímu jednání v pondělí 8. září.
Po úvodním schválení programu vzali přítomní na vědomí zprávu o plnění plánu a rozpočtu města Svitavy a jím zřízených organizací za 1. pololetí letošního roku.
Rozpočtové hospodaření města Svitavy vykazuje za 1. pololetí roku 2025 schodek ve výši 74,5 mil. Kč, což je očekávaný předpoklad s ohledem na celkový plánovaný výsledek hospodaření. Příjmy města dosáhly celkové výše téměř 351 mil. Kč, tedy 61 % upraveného rozpočtu. Výdaje města byly čerpány ve výši 425,5 mil. Kč, tj. 44 % upraveného rozpočtu.
Starosta města při této příležitosti zastupitelům připomněl, že se na podzim chystají výběrová řízení na tři velké investiční akce (rekonstrukce ZUŠ, bytová výstavba na Staré kolonii a Muzeum mechanických betlémů), které významně ovlivní rozpočet pro nadcházející rok.
V další části zastupitelé vzali na vědomí výroční zprávy o činnosti kontrolního, majetkoprávního a finančního výboru.
V sekci věnované majetkoprávním úkonům zastupitelé schválili mj.:
• směnu pozemků v kat. území Čtyřicet Lánů, kde má město zájem scelit dané území, protože přes tyto pozemky je plánovaný odvod dešťových vod z budoucí bytové zástavby v lokalitě Stará kolonie a navíc je v něm naplánována také úprava veřejné zeleně;
• spolupráci města se společností Stilla a.s. při budování veřejné infrastruktury pro bytovou zástavbu v lokalitě Stará kolonie, kde vznikne 13 parcel pro výstavbu bytových domů, 22 parcel pro výstavbu jedenácti dvojdomků a 24 parcel pro výstavbu rodinných sólo domů.
V části operativních zpráv zastupitelé mj. schválili:
• zvýšení investičního příspěvku na úhradu rekonstrukce vodovodní přípojky do objektu v ulici Pražská o 277 000 Kč a zvýšení neinvestičního příspěvku na redukci nestabilních stromů a opravy komunikace v areálu na Pražské ve výši 159 500 Kč příspěvkové organizaci Základní škola a mateřská škola Svitavy, Sokolovská 1;
• návrh na uzavření dodatku č. 1 veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace pro společnost TJ Svitavy ve výši 300 000 Kč na zvýšené náklady za pronájem sportovišť (zvýšení částky z 5 600 000 Kč na 5 900 000 Kč z důvodu navýšení ceny pronájmu ve 4. čtvrtletí u využívaných sportovišť);
• název nové ulice, pojmenované podle partnerského města na Ukrajině, v městské části Svitavy-Lány, která vzniká v souvislosti s novou výstavbou domů Charity Svitavy a ponese název Perečínská;
• zařazení investičního projektu „Stavební úpravy a přístavba kuželny Svitavy“, který bude realizovat Klub kuželkářů Svitavy, do návrhu rozpočtu města Svitavy na rok 2026 až do výše 16 mil. Kč;
• rozpočtové opatření, kterým se provádí změna rozpočtu města Svitavy pro rok 2025 na celkovou částku 985 mil. Kč;
• návrh na odstoupení od realizace projektu „FVE Město Svitavy - Seniorcentrum“ z Operačního programu Životní prostředí 2021-2027, kdy bylo během stavebně-technického průzkumu zjištěno, že bez zesílení střešní konstrukce nebude možné panely umístit na sedlovou střechu v plném rozsahu. Úprava rozsahu návrhu FVE, která by zohlednila alternativní řešení (umístění panelů pouze na část sedlové střechy) by pro změnu vedla ke snížení celkového výkonu FVE a nebyla by v souladu s podmínkami stávající dotační podpory.
V části různé upozornil zastupitel Harald Čadílek na nedostatečnou kontrolu nákladní dopravy, která i přes zákaz projíždí obcemi Mikuleč, Kukle a Javorník. Odbor dopravy se proto spojí v této záležitosti s Policií ČR.
Na řadu přišlo také téma otevření cyklostezky spojující Svitavy s Koclířovem. Povrch této nové 3,4 km dlouhé cyklostezky by měl být kompletně hotový do konce září, celý prostor včetně veřejné zeleně pak do konce října. Cyklostezka je nyní stále vedená jako staveniště a pohyb po ní je tedy zakázán.
Příští zasedání je naplánované na 20. října 2025.
Kompletní materiály k zasedání najdete ZDE.
Kateřina Kotasová