Přejít k hlavnímu obsahu
Domů » O městě » Aktuálně » Archiv novinek » Vyřiďte si úřední záležitosti z pohodlí domova

Vyřiďte si úřední záležitosti z pohodlí domova

Městský úřad Svitavy spustil od 1. září vylepšený Portál občana, který vám umožní vyřídit řadu záležitostí z pohodlí domova, bez nutnosti chodit na úřad. Digitalizace přináší moderní a rychlý způsob komunikace mezi občany a úřadem a je tím správným krokem k přívětivější veřejné správě.

Portál občana nabízí řadu služeb, které budou postupně doplňovány dle četnosti jejich využití a možností úřadu. Pro plnou funkčnost je potřeba se do Portálu občana přihlásit, například pomocí bankovní identity, občanským průkazem s aktivovaným kontaktním elektronickým čipem, NIA ID nebo přes MojeID.

Bez přihlášení nabízí Portál občana ale také mnoho zajímavých funkcí. Jednotlivé formuláře si v PDF nebo MSWord můžete stáhnout, vytisknout, podepsat a poslat poštou nebo osobně podat na podatelně úřadu. Můžete provést platbu místních poplatků či pokuty za dopravní přestupek na základě variabilního symbolu nebo rodného čísla.
 

Pokud se do Portálu občanu přihlásíte, přinese vám to řadu výhod. Získáte přehled o ne/zaplacených místních poplatcích, pokutách či nájemném. Veškeré závazky navíc můžete samozřejmě případně rovnou zaplatit.
Výhodou je také předvyplnění elektronických formulářů osobními údaji, stačí tak u nich následně doplnit zbývající pole a rovnou je jedním tlačítkem odeslat, případně si je uložit jako rozepsané. Později je tak najdete v sekci Můj portál, kde také můžete mj. sledovat průběh elektronických podání realizovaných prostřednictvím online webových formulářů. 


Zajímají vás novinky z úřední desky? Pokud si do svého profilu vyplníte e-mail a zaškrtnete pole o zasílání dokumentů přidaných na úřední desku, už vám žádná podstatná informace z dění na úřadu neunikne. 

Velkou výhodou je, že všechny úkony lze provést pohodlně a přehledně z domova. Občané díky tomu ušetří čas i cestu na úřad. Systém je zároveň postaven tak, aby byl bezpečný a dostupný za každého počasí – ať už potřebujete zaplatit komunální odpad, přihlásit psa, nebo jen zjistit stav svého podání.


Ačkoliv digitalizace přináší řadu výhod, současně si město uvědomuje, že ne všichni občané mají s technologiemi zkušenosti. Proto stále zůstává možnost vyřídit vše i tradiční cestou, osobně na úřadě. Portál občana je dostupný na adrese portal.svitavy.cz a jeho používání je jednoduché. Přesvědčte se sami, vyzkoušejte jej – úřad budete mít odteď doslova na dosah ruky.

Kateřina Kotasová