Odbor financí

vedoucí odboru: Ing. Helena Koudelková
sídlo: T.G. Masaryka 25
tel. 461 550 440
e-mail: helena.koudelkova[zavinac]svitavy[tecka]cz

Úřední hodiny:

PO a ST 7:15 - 11:45, 12:30 - 17:00

Počet pracovníků: 13

Oddělení exekuční

vedoucí oddělení Bc. Petrželová Pavla
tel. 461 550 447
e-mail: pavla.petrzelova[zavinac]svitavy[tecka]cz

Náplň činnosti odboru:

  • sestavuje rozpočet města včetně finančních vztahů k městem zřízeným a založeným organizacím
  • zpracovává ekonomické rozbory hospodaření města a jím zřízených a založených organizací a předkládá je orgánům města
  • vyhotovuje návrhy pro provedení rozpočtových opatření schváleného rozpočtu orgánům města, provádí realizaci usnesení vzešlých z těchto návrhů a následné zaúčtování
  • připravuje podklady pro včasné požádání o přezkoumání hospodaření města
  • poskytuje metodický a administrativní servis pro činnost finančního výboru
  • zpracovává podklady pro finanční vypořádání ve vztahu ke státnímu rozpočtu a rozpočtu kraje
  • vede evidenci přijatých dotací, sleduje jejich čerpání a plnění specifických podmínek ekonomického charakteru ve vztahu k rozpočtu města
  • sleduje a analyzuje aktuální finanční situaci města, vyhodnocuje stav finančních prostředků a předkládá vedení města návrhy na jejich využití, sleduje využití bankovních služeb pro potřeby města
  • vede účetnictví města včetně organizačních složek, provádí účetní operace, platební a zúčtovací styk
  • provádí úhrady faktur, sleduje termíny splatnosti došlých faktur
  • provádí výpočet úroků z prodlení, penále, popř. dalších sankcí pro správce příjmů
  • vede evidenci, vydává a vyúčtovává stvrzenky, pokutové bloky, a šekové knížky
  • provádí přepočet hotovosti z parkovacích automatů, odsouhlasení se stavem mincí uvedeným na výběrovém lístku a odvádí hotovost na účet města
  • připravuje podklady pro zřízení účtů (úvěry, dotace, státní fondy)
  • připravuje zahraniční pracovní cesty, provádí kontrolu vyúčtování tuzemských a zahraničních pracovních cest
  • zajišťuje kontrolní a metodickou činnost v účetnictví města a příspěvkových organizací zřízených městem
  • ve spolupráci s útvarem interního auditu vykonává kontrolu hospodaření organizací založených městem a veřejnoprávní kontrolu u příspěvkových organizací,a u příjemců veřejné finanční podpory poskytnuté z rozpočtu města
  • metodicky zajišťuje inventarizaci majetku, společně s inventarizační komisí řídí její průběh a zpracovává konečné výsledky
  • připravuje podklady pro daňové přiznání k dani z příjmu právnických osob za město, zpracovává přiznání k dani z nemovitosti a zajišťuje agendu daně z přidané hodnoty a zpracovává přiznání k této dani
  • provádí sesouhlasení (kontrolu) předpisů a plateb v podsystému „příjmy“
  • vyhotovuje statistické výkazy o majetku města pro ČSÚ
  • zajišťuje plnění úkolů, které jsou vymezeny zákonem o loteriích a jiných podobných hrách
  • vymáhá nedoplatky a dluhy ve stanovené lhůtě nezaplacené, pokud jejich vymáhání není svěřeno jinému odboru
  • připravuje smlouvy o sdružení finančních prostředků, smlouvy o půjčce, darovací smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace a jiné
  • připravuje podklady pro uzavření smlouvy o pojištění majetku města a pojištění odpovědnosti za škody způsobené provo­zem vozidla a podklady pro uzavření úvěrových smluv
  • zajišťuje vyřizování pojistných událostí ve spolupráci s příslušným příkazcem, s výjimkou služebních motorových vozidel
  • provádí výpočet valorizace nájemného u nebytových prostor
  • zajišťuje naplňování zákona o cenách v oblasti vydávání nařízení města o regulaci cen

Garance obecně závazných právních předpisů vydaných městem:

  • zodpovídá za stav, aktualizaci, výklad a realizaci vyhlášek a nařízení:
  • o místním poplatku ze psa
  • o místním poplatku za užívání veřejného prostranství
  • o místním poplatku z ubytovací kapacity
  • o místním poplatku za výherní hrací přístroj
  • o použití koeficientu pro daň z nemovitosti

Za správnost informací odpovídá Ing. Helena Koudelková